MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
15
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος: Σεμινάριο και Masterclass Υποκριτικής στο Θέατρο ΕΛΕΡ

Με ένα εισαγωγικό σεμινάριο και ένα masterclass συνεχίζονται οι κύκλοι επιμορφωτικών μαθημάτων υποκριτικής του Θωμά Μοσχόπουλου, για επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών, στο Θέατρο ΕΛΕΡ.

Θωμάς Μοσχόπουλος: Σεμινάριο & Masterclass Υποκριτικής στο Θέατρο ΕΛΕΡ
Θωμάς Μοσχόπουλος | Φωτογραφία: Andreas Simopoulos
Monopoli Team

Επιστρέφουν οι εαρινοί-θερινοί επιμορφωτικοί κύκλοι μαθημάτων υποκριτικής του Θωμά Μοσχόπουλου για επαγγελματίες ηθοποιούς και αποφοίτους δραματικών σχολών, που αυτή την Άνοιξη θα λάβουν χώρα στο Θέατρο ΕΛΕΡ. Πρόκειται για ένα εισαγωγικό σεμινάριο με θέμα «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» και ένα masterclass «Ο «πειραγμένος» ρεαλισμός του μεταπολεμικού εικοστού αιώνα».

Σημείωμα του Θωμά Μοσχόπουλου

«Παρόλο που η αστάθεια και αβεβαιότητα είναι αναμφίβολα πλέον κυρίαρχες διαθέσεις, και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, στο Θέατρο Πόρτα συμβαίνει μια σταθερή συνάντηση που ενώ ξεκίνησε σχεδόν αθόρυβα πριν από 10 (ήδη!) χρόνια κατάφερε βήμα – βήμα να πάρει την διάσταση ενός μικρού θεσμού. Πρόκειται για τους Εαρινούς- Θερινούς επιμορφωτικούς κύκλους μαθημάτων υποκριτικής που απευθύνονται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών. Η επιτυχία του εγχειρήματος μες τα χρόνια είχε σημαντικούς καρπούς, όπως οι σποραδικές χορηγήσεις υποτροφιών για ειδικά workshops με την υποστήριξη μορφωτικών ιδρυμάτων, καθώς και η συνέχεια της συνεργασίας μας με έναν ικανό αριθμό ηθοποιών, που ξεπέρασε το επίπεδο της διδασκαλίας και της προπαρασκευής. Ενδεικτικό είναι πως το σύνολο σχεδόν των ηθοποιών που συμμετείχαν στην «Οικογένεια Νωε» όπως και ένα σημαντικό ποσοστό των συμμετεχόντων στην «Pomona» μας σύστησε τη δουλειά του στη διάρκεια των εν λόγω σεμιναρίων. Η επιστροφή συμμετεχόντων σε επόμενους κύκλους με ειδικές θεματικές (masterclasses) μες τα χρόνια, αποτελεί ένδειξη ότι η επιμορφωτική δουλειά που προτείνουμε έχει αποδοχή και αποτελεί σημαντική επιβεβαίωση ειδικά σε περιόδους που το θέμα της καλλιτεχνικής παιδείας είναι τόσο φλέγον.

Συνεχίζουμε λοιπόν φέτος πάνω σε σταθερά μοτίβα: Δύο κύκλοι μαθημάτων, ένας βασικός-εισαγωγικός για όποιους θέλουν να λάβουν μέρος για πρώτη φορά στους κύκλους των μαθημάτων και ένας δεύτερος- masterclass, με εξειδικευμένη θεματολογία, που απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη συμμετάσχει- ή θα συμμετάσχουν φέτος στον βασικό-εισαγωγικό κύκλο μαθημάτων». 
Θωμάς Μοσχόπουλος

Α’ Κύκλος | Σεμινάριο Υποκριτικής: «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου»

Το σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» απευθύνεται σε ηθοποιούς που επιθυμούν να οργανώσουν και να εξελίξουν την προσωπική τους τεχνική, καθώς και να διερευνήσουν τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικής λειτουργίας στη διάδρασή τους με τους συμπαίκτες και το κοινό τους. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εισαγωγή μιας σειράς βασικών τεχνικών, που επιτρέπουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων ανάλυσης και σύνθεσης ρόλων. Οι κώδικες που προτείνονται είναι απλοί, κατανοητοί και άμεσα εφαρμόσιμοι, και μπορούν να οδηγήσουν στη μετεξέλιξή τους σε ιδιαίτερα σύνθετες και απαιτητικές εφαρμογές σκηνικής ερμηνείας.

Πληροφορίες:

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 200€ + ΦΠΑ
Ημερομηνίες & ώρες: Δευτέρα με Σάββατο (πλην Πέμπτης) συγκεκριμένα: 15/5, 16/5, 17/5, 19/5, 20/5 από τις 14.00 έως τις 20.00
*Χώρος: Θέατρο ΕΛΕΡ (Φρυνίχου 10, Αθήνα )
Για πληροφορίες κι εγγραφές: email: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

Β’ Κύκλος | Masterclass υποκριτικής: Ο «πειραγμένος» ρεαλισμός του μεταπολεμικού εικοστού αιώνα

Ο Ρεαλισμός σαν καλλιτεχνικό κίνημα άμεσα συνδεδεμένο με τις κοινωνικές ανατροπές του 19ου αιώνα έχει καταφέρει, ως τις αρχές του εικοστού, να εδραιωθεί  σαν κυρίαρχη τάση στις θεατρικές σκηνές Ευρώπης και Αμερικής υποστηριζόμενος και από την εμφάνιση συστηματοποιημένων τεχνικών προσεγγίσεων από «Μεθόδους» και σχολές όπως αυτή του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίν Στανισλάβσκι. Οι «αντίπαλες» θέσεις Μοντερνιστικών τάσεων όπως ο Εξπρεσιονισμός και ο Σουρεαλισμός θα επιτεθούν σφοδρά στο Ρεαλιστικό θεατρικό κατεστημένο αλλά ο Ρεαλισμός στην υποκριτική δεν δέχεται σοβαρά πλήγματα μια και υποστηρίζεται όλο και περισσότερο από έναν απρόσμενο σύμμαχο: τον κινηματογράφο και κυρίως την βιομηχανία του Χόλυγουντ που με την εμφάνιση των ομιλούντων ταινιών όλο και περισσότερο βασίζει την επιρροή της στην αμεσότητα και το εύληπτο της ρεαλιστικής υποκριτικής που ενισχύει την κάθαρση μέσω συναισθηματικής ταύτισης του αγχώδους θεατή του μεσοπολέμου. Η συντριβή επίσης των όποιων αβάντ γκάρντ τάσεων στη Σοβιετική Ένωση ως επικίνδυνων ιδεολογικά δείχνει ότι ο Ρεαλισμός καλά κρατεί σαν μάρτυρας της «αλήθειας» σε σκηνή και οθόνη. Μέχρι που αυτή η «αλήθεια» αγγίζει τέτοια άκρα που δεν αντέχεται πλέον από τον μέσο θεατή: Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος καταργεί κάθε ψευδαίσθηση βεβαιότητας. Όλα μοιάζουν παράλογα και σαν να μην υπάγονται πια σε νόμους αιτίου και αιτιατού. Το θέατρο του Παραλόγου εκφράζει αυτό το αδιέξοδο. Κι όμως ο Ρεαλισμός στην υποκριτική δεν υποχωρεί και υιοθετείται και από την τηλεόραση πλέον. Δεν μένει όμως  ανεπηρέαστη δραματουργία του Ρεαλισμού από τα επαναστατικά νέα ρεύματα και ως εκ τούτου μεταλλάσσονται διαρκώς και οι υποκριτικοί κώδικες που απαιτεί αυτή ώσμωση.

Στο φετινό Masterclass θα αποπειραθεί μια ερευνητική εξέταση μέσα από απόπειρες πρακτικής προσέγγισης τούτης ακριβώς της Υβριδικής Μεταπολεμικής Υποκριτικής Γλώσσας του Ρεαλισμού έτσι όπως αυτή αποτυπώνεται σε modern classic συγγραφείς όπως ο Τεννεσή Ουίλιαμς, ο Έντουαρντ Αλμπυ, ο Χάρολντ Πίντερ και ο Πάτρικ Μάρμπερ στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα.

Υπογραμμίζεται τέλος ότι προαπαιτούμενη για τη συμμετοχή στο Masterclass είναι η παρακολούθηση του βασικού σεμιναρίου «Κλειδιά και Κώδικες Θέατρου» είτε φέτος είτε σε κάποιον από τους προηγούμενους κύκλους μαθημάτων του Θωμά Μοσχόπουλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠοιες ηθοποιοί διεκδικούν το Θεατρικό Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2023;12.09.2018

Πληροφορίες:

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Μέγιστος αριθμός συμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 230€ + ΦΠΑ
Ημερομηνίες & ώρες: Δευτέρα με Σάββατο (πλην Πέμπτης) συγκεκριμένα: 22/5, 23/5, 24/5, 26/5, 27/05 από τις 14.00 έως τις 20.00
*Χώρος: Θέατρο ΕΛΕΡ (Φρυνίχου 10, Αθήνα )
Για πληροφορίες κι εγγραφές: email: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Θέατρο Προσκήνιο: Με Suyako, Ανέστη Αζά και «Λεωφορείο ο Πόθος» τη νέα θεατρική σεζόν 2025/26
Εκδηλώσεις
2ο Vikos festiVal: Το καλλιτεχνικό φεστιβάλ του Ζαγορίου με θέμα τη Γυναίκα επιστρέφει στο Μονοδένδρι
Θεατρικά Νέα
Όμορφη Πόλη: Η μουσικοθεατρική παράσταση – ωδή στον Μίκη Θεοδωράκη για μια τελευταία βραδιά στο Ηρώδειο
Εκδηλώσεις
The First and The Future: Η θρυλική Martha Graham Dance Company γιορτάζει έναν αιώνα ζωής στο Μέγαρο
Θεατρικά Νέα
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα: Η παράσταση του Κωσταντίνου Ντέλλα στο “grape” του Φεστιβάλ Αθηνών
Εκδηλώσεις
Dog Tags: Το Φεστιβάλ Αθηνών φέρνει το θέατρο στο Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων στη Θήβα
ShowBiz
Έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Γεράσιμος Μιχελής – Η ανακοίνωση της οικογένειας
Θεατρικά Νέα
Merde!: Η μουσική κωμωδία των Κουτλή – Μαγουλιώτη για 2η σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Εκδηλώσεις
Φεστιβάλ «Καλοκαίρι στην Αθήνα 2025»: Οι δωρεάν εκδηλώσεις συνεχίζονται
Εκδηλώσεις
Hola Flamenco Festival: Μια μοναδική εμπειρία φλαμένκο με παραστάσεις και εργαστήρια σε τρεις ελληνικούς προορισμούς
Θεατρικά Νέα
Ανδρομάχη του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα σε καλοκαιρινή περιοδεία
Θεατρικά Νέα
Ιφιγένεια /Βορά: Ο μονόλογος σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου στην Πειραιώς 260