MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
28
ΙΟΥΛΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΘΕΑΤΡΟ

    Βαλκυρία, του Ρίχαρντ Βάγκνερ στο Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης

    Ο Θέμελης Γλυνάτσης, παρουσιάζει την πρώτη πράξη της Βαλκυρίας του Ρίχαρντ Βάγκνερ, στο Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Βαλκυρία, πρώτη πράξη, του Ρίχαρντ Βάγκνερ σε σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση
    Βαλκυρία, πρώτη πράξη, του Ρίχαρντ Βάγκνερ σε σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση | Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
    Monopoli Team

    Ο Θέμελης Γλυνάτσης, γνωστός για τις επιτυχημένες παραστάσεις λυρικού θεάτρου στη Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζει την πρώτη πράξη της Βαλκυρίας του Ρίχαρντ Βάγκνερ, στις 3 και 4 Αυγούστου στις 21:30 στο Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης, στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Βαλκυρία, πρώτη πράξη, του Ρίχαρντ Βάγκνερ σε σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση

    Λίγα λόγια για το έργο:

    Η πρώτη πράξη της Βαλκυρίας, που θεωρείται από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα έργα του λυρικού θεάτρου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε αρχαίο θέατρο από τρεις από τους πιο ταλαντούχους λυρικούς τραγουδιστές της νέας γενιάς. Το έργο συνδυάζει μια διεισδυτική και ιδιαιτέρως συναισθηματική ματιά πάνω στον ηρωισμό, τον έρωτα και την επανάσταση, αλλά και τη βία της οικογένειας, με μια συναρπαστική ιστορία από τη Σκανδιναβική μυθολογία.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ1821 – Η Επιθεώρηση: Ο Γιώργος Γάλλος επιστρέφει για τις τελευταίες παραστάσεις12.09.2018

    Ο πυρήνας της παράστασης είναι η εξουσία: η οικογενειακή εξουσία, η εξουσία της τοξικής αρρενωπότητας που υποκρύπτει μια βαθιά ανικανότητα, η εξουσία του θεού που έχει ενδυθεί τη μηδενιστική επιθυμία για καταστροφή των πάντων. Και στον αντίποδα, υπάρχει φυσικά η ανάγκη της εξέγερσης, που επινοεί την παράνομη ερωτική ορμή ως εργαλείο εκπλήρωσης της εξέγερσης αυτής. Ο τρίτος άξονας είναι η φύση, η οποία καταστρέφεται μεν από την βούληση για δύναμη, αλλά συνάμα καταφέρνει να εμφανίζεται ως τοπίο ομορφιάς και αγνότητας, αλλά δυστυχώς, μόνο στο επίπεδο της μνήμης.

    Βαλκυρία, πρώτη πράξη, του Ρίχαρντ Βάγκνερ σε σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση

    Η παράσταση εγκλείει τους χαρακτήρες μέσα σε ένα ασφυκτικό δωμάτιο, και σαν βασανιστικό ψυχογραφικό πείραμα, παρατηρεί τις τέσσερις αυτές φιγούρες, η καθεμία πλασμένη από διαφορετικό υλικό, να αγνοούν η μια την άλλη, να επικοινωνούν, ή να βουλιάζουν στο αβυσσαλέο κενό του εαυτού τους. Η Βαλκυρία δεν είναι τίποτα άλλο από ένα οικογενειακό δράμα, προπομπός του Ίψεν και του Φρόιντ, όπου καταγράφεται η υπόγεια βία η οποία δεσμεύει και πυροδοτεί τους χαρακτήρες. Με τη χρήση του live film και του animation, η παράσταση δημιουργεί παράλληλα σύμπαντα φαντασίας και αίσθησης, με στόχο τη δημιουργία ενός ψηφιδωτού εμπειριών, επιθυμιών και ιδεολογιών που μάχονται η μια την άλλη και προετοιμάζουν την ολοκληρωτική καταστροφή.

    Σκηνοθετικό σημείωμα

    Η παρουσίαση της πρώτης πράξης της Βαλκυρίας σε ένα αρχαίο θέατρο είναι τόλμημα, αλλά ταυτόχρονα είναι και ο τόπος απ’ όπου η αισθητική και φιλοσοφική πορεία του «έργου τέχνης του μέλλοντος» γεννήθηκε στον συνθέτη. Η πολυπρισματικότητα του αρχαίου θεάτρου, η πολιτική και μεταφυσική του διάσταση, αλλά και η επαφή του με τη φύση είναι βασικοί άξονες της δραματουργίας του Βάγκνερ. Κατά μια έννοια, η παρουσίαση της Βαλκυρίας σε ένα αρχαίο θέατρο είναι ενός είδους επιστροφή στην πηγήτης έμπνευσης. Όμως, αυτή η επιστροφή δεν είναι αβίαστη, αλλά επιφορτισμένη με τις πολιτισμικές αναπαραστάσεις της αρχαιότητας, με την σύνδεση του έργου του Βάγκνερ με τον απολυταρχισμό, και στη περίπτωση της Μεγαλόπολης, με την τιτάνια εικόνα του εργοστασίου του λιγνίτη να προβάλει μέσα από την φύση της Αρκαδίας.

    Το θέατρο της Μεγαλόπολης ήταν το μεγαλύτερο θέατρο της αρχαιότητας. Χτισμένο λίγο μετά το 370 π.Χ. από τον Πολύκλειτο σε μια κατάφυτη πλαγιά της Αρκαδίας, κοντά στον Αλφειό ποταμό, είχε χωρητικότητα 18.000 θεατές. Ήταν καλλιτεχνικό και κέντρο της Αρκαδίας κατά τον 3ο αιώνα π.Χ.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Ταυτότητα του έργου:

    Σκηνοθεσία: Θέμελης Γλυνάτσης
    Σκηνικά-κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
    Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
    Ζωντανή κινηματογράφηση: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
    Σχεδιασμός animation/βίντεο: Χρυσούλα Κοροβέση και Μάριος Γαμπιεράκης
    Ηχητικός σχεδιασμός: ΤάσοςΤσίγκας
    Οδηγός σκηνής: Αλέξιος Ζερβάνος
    Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
    Επικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπόλα
    Ζίγκμουντ: Χρήστος Κεχρής (τενόρος)
    Ζιγκλίντε: Αφροδίτη Πατουλίδου (σοπράνο)
    Χούντινγκ: Τάσος Αποστόλου (μπάσος)
    Βόταν: Παναγιώτης Ευαγγελίδης (ηθοποιός)
    Πιάνο: Σοφία Ταμβακοπούλου

    Πληροφορίες παράστασης:

    3 και 4 Αυγούστου 2021 στις 21:30
    Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης

    Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
    Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
    Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.
    Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Σημειώνεται ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..

    Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται.

    Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού » Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

     

    Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ