MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
23
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Τα ελληνικά ρομποτάκια που κερδίζουν ολυμπιακά μετάλλια!

Τα “Robokids”, τα παιδιά που διακρίθηκαν στην πρόφατη Ολυμπιάδα Εκαπιδευτικής Ρομποτικής μάς μιλούν για την εμπειρία που έζησαν, μάς εξηγούν τι είναι αυτό που πραγματικά “κερδίζουν” από την ενασχόλησή τους με την ρομποτική αλλά και για το πώς ονειρεύονται ν’ αλλάξουν τον κόσμο με τα ρομποτάκια τους!

KEIMENO: Γεωργία Οικονόμου | 03.02.2020

Με τέσσερα μετάλλια -τρία αργυρά, ένα χάλκινο- και τρεις διακρίσεις (τέταρτη, έβδομη και ένατη θέση) επέστρεψε η ελληνική αποστολή από την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO 2019, που πραγματοποιήθηκε στο Γκιόρ της Ουγγαρίας, με θέμα την ανοικοδόμηση των πόλεων του μέλλοντος.

Οι ελληνικές ομάδες σημείωσαν την καλύτερη επίδοση της φετινής διοργάνωσης, συγκεντρώνοντας τα περισσότερα μετάλλια -μαζί με την Ρωσία- ανάμεσα σε 423 ομάδες από 73 χώρες, μία παγκόσμια διάκριση εξαιρετικής σημασίας για την χώρα μας. 

Αυτή την πορεία προς την ολυμπιακή διάκριση, αλλά και τη σημαντική εξέλιξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη χώρα μας καταγράφει το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ της COSMOTE με τίτλο «The Real Robokids».

Λίγο πριν την επίσημη προβολή του ντοκιμαντέρ , είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά κάποια από τα πραγματικά “Robokids”, τους μαθητές που ταξίδεψαν στο Γκιόρ και συναγωνίστηκαν στη δημιουργία και τον προγραμματισμό ευφάνταστων ρομποτικών κατασκευών έχοντας ως θέμα τις «Έξυπνες Πόλεις».

Τα παιδιά μιλώντας με ενθουσιασμό, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και μας έκαναν να καταλάβουμε πως η ρομποτική ήρθε για να μείνει στη ζωή τους!

Ώριμοι… Βενιαμίν

Γιάννης Τριανταφύλλης και Βασίλης Ντάτης (JOBI TEAM)

Τις εντυπώσεις έκλεψαν με την ωριμότητά τους οι βενιαμίν της παρέας, οι μαθητές δημοτικού Γιάννης Τριανταφύλλης και ο Βασίλης Ντάτης (JOBI TEAM) που κατέβηκαν στην Ολυμπιάδα με προπονητή τον Κώστα Τσατσαρώνη, διαγωνίστηκαν στην απαιτητική κατηγορία Regular για παιδιά του Δημοτικού, που όπως λένε όσοι ξέρουν «δεν σηκώνει λάθη» και απέσπασαν το αργυρό μετάλλιο.

Με την ποίηση ο πλανήτης δεν… αλλάζει!

Μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η απάντηση της ομάδας TEAMWORK OPTIMUM (Γιώργος Γεωργιάδης, Θανάσης Κουζιώκας, Χρήστος-Παναγιώτης Σχοινάς-Μπονάτσος. Προπονητής: Ανέστης Βοβός) – που διαγωνίστηκαν στην κατηγορία Regular για παιδιά Λυκείου-  στην ερώτηση γιατί ασχολούνται με τη ρομποτική: «Γιατί είναι το μέσο εξέλιξης του ανθρώπου. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αλλάξουμε τον πλανήτη μας. Πώς θα το καταφέρουμε αυτό; Με την ποίηση;». Μία απάντηση που κάνει απόλυτα σαφή την εικόνα που τα παιδιά αυτά έχουν για τον κόσμο μας, αλλά και το πόσο σημαντική θέση έχει στη ζωή τους η ρομποτική. 

Ρομποτικό ποδόσφαιρο στην τσόχα

Η ομάδα BITBOT (Νίκος Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Καργάκος, Γιώργος Μπάκας).

Οι BITBOT (Νίκος Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Καργάκος, Γιώργος Μπάκας. Προπονητής: Λεωνίδας Φίλος) διαγωνίστηκαν στην κατηγορία ποδοσφαίρου με ρομπότ, μία κατηγορία που όπως οι ίδιοι λένε «έχει τη μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς απαιτεί ταχύτητα, στρατηγική, γνώσεις και συγκέντρωση». Τα παιδιά μένουν στην Καλαμάτα και αυτή είναι η 3η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην οποία συμμετείχαν. 

Οι κανόνες του παιχνιδιού αυτού πολλοί και δύσκολοι. «Το ποδόσφαιρο είναι μία διαφορετική κατηγορία σε σχέση με τις άλλες. Καταρχάς παίζεις σε μία λεπτή τσόχα, ενώ τα άλλα ρομπότ έχουν έναν μουσαμά. Επίσης, πρέπει κάθε ομάδα να κατασκευάσει από δύο ρομπότ, τα οποία βγαίνουν στον αγώνα και παίζουν με άλλα δύο ρομπότ. Παίζεις επί 5 λεπτά και πρέπει να προσέχεις τα πάντα. Αν παίζουν σωστά,  αν θέλουν κάποια επισκευή… Επίσης, χρησιμοποιείς ειδικούς αισθητήρες και κάποια κομμάτια που επιτρέπονται μόνο σ΄αυτην την κατηγορία, ώστε να μπορούν τα ρομπότ να αναγνωρίζουν την ειδική μπάλα. Γενικά είναι μία δύσκολη κατηγορία γιατί χρησιμοποιεί πολύ τα μαθηματικά και τη φυσική σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, ενώ πρέπει να έχεις προγραμματίσει όλες τις κινήσεις από πριν και να έχεις προβλέψει τα πάντα», αναφέρουν τα παιδιά.

Γυναικεία ισχύς εν τη… ενώσει!

YOUNGBLOODS (Νεφέλη Καββαδά, Φρόσω Πολυχρονιάδου, Αγγελίνα Παππά)

Παρούσα στην προβολή του ντοκιμαντέρ ήταν και η ομάδα YOUNGBLOODS (Νεφέλη Καββαδά, Φρόσω Πολυχρονιάδου, Αγγελίνα Παππά. Προπονήτρια: Ελένη Κουγιουμτζή) που διαγωνίστηκαν στην κατηγορία Regular, για παιδιά Γυμνασίου. «Το ρομπότ που φτιάξαμε έπρεπε να αντικαθιστά λάμπες παλιάς τεχνολογίας με νέας. Αυτό ήταν το θέμα της κατηγορίας μας, δεν το σκεφτήκαμε εμείς. Σ΄αυτήν την κατηγορία παίζουν όλες οι ομάδες στην πίστα. Αλλάζουν μόνο τα ρομπότ και τρόπος που θα λύσεις το θέμα. Οι διαφορές κρίνονται στις λεπτομέρειες και κυρίως στην ταχύτητα… Πάνω κάτω όλοι έχουμε τις ίδιες κινήσεις, απλώς τις κάνουμε με διαφορετική σειρά, δηλαδή στρατηγική» εξηγούν. 

Οι ίδιες δεν πιστεύουν πως η ρομποτική είναι ανδρικό σπόρ. Ίσως σ΄αυτό συντελεί το γεγονός πως πηγαίνουν σε γυμνάσιο θηλέων: «Δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα στα κορίτσια και τα αγόρια. Εμείς βάζουμε τα δυνατά μας και σε καμία περίπτωση δεν είμαστε πίσω από τα αγόρια. Προκατάληψη δεν υπάρχει καμία, άλλωστε στο παγκόσμιο σε όλες οι χώρες υπήρχε ίση κατανομή αγοριών και κοριτσιών. Όλα τα παιδιά της ρομποτικής είναι μία οικογένεια, κανείς δεν πιστεύει πως είναι ανώτερος και πάντα θα βοηθήσουμε», αναφέρουν. 

Στη ρομποτική φτύνεις… αίμα

Στην ερώτησή μας για το πόσο χρόνο απαιτεί η ρομποτική από τη ζωή τους, όλα τα παιδιά έδωσαν την ίδια απάντηση. «Θέλει να φτύσεις αίμα, Κάνεις άπειρες ώρες προπόνησης πάνω από το ρομπότ, χάνεσαι σχεδόν και μετά γυρνάς το βράδυ στο σπίτι και έχεις και διάβασμα για το σχολείο… Δεν ξεκουραζόμαστε ποτέ, ήδη έχουμε ξεκινήσει προετοιμασία για την ερχόμενη Ολυμπιάδα που έχει θέμα την κλιματική αλλαγή».

Καριέρα στα ρομπότ;

Κοινός τόπος όλων των παιδιών είναι πως θέλουν να κάνουν τη ρομποτική επάγγελμα, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως ίσως χρειαστεί να δουλέψουν στο εξωτερικό. «Οι περισσότεροι σκεφτόμαστε να κάνουμε κάτι με τη ρομποτική. Είτε να γίνουμε προγραμματιστές, είτε μηχανολόγοι είτε ηλεκτρολόγοι μηχανικοί. Η ρομποτική είναι το μέσο εξέλιξης και του ανθρώπου και του επαγγελματία. Είναι κάτι συναρπαστικό και σε ατομικό και σε κοινωνικό επίπεδο, γιατί δεν αφορά μόνο τον προγραμματισμό. Μαθαίνεις να λειτουργείς ομαδικά, να σκέφτεσαι τρόπους να λύσεις ένα πρόβλημα, μαθαίνεις να μένεις ψύχραιμος. Δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός ρομπότ. Γίνεσαι πιο ώριμος, εξελίσσεις τον τρόπο σκέψης σου μέσω αυτής» λένε χαρακτηριστικά.


Οι διακρίσεις της ελληνικής αποστολής στην Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO 2019
  • Στην κατηγορία Open, ασημένια μετάλλια έλαβαν: η ομάδα Infinite Code στο Δημοτικό (Αρσάκειο Αθήνας) που παρουσίασε το project «Alex Bear» -ένα έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι που προορίζεται για να υποστηρίζει παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο- και στο Γυμνάσιο η ομάδα SMARTBIRDS (Πειραματικό Λάγγουρα & 2ο Γυμνάσιο Πάτρας) με το project «Θαλής» – ένα ρομπότ που πλοηγείται στους δρόμους της πόλης, παρέχοντας σημαντικές μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο και εξασφαλίζοντας τη βοήθεια που χρειάζονται τα πρόσωπα που συναντά, αφότου αναπτύξει διάλογο μαζί τους.
  • Στο Λύκειο, την  θέση παγκοσμίως έλαβε η ομάδα Minders (Εκπαιδευτική Αναγέννηση) που παρουσίασε το project «SKEye» – ένα πρωτοποριακό σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που βελτιώνει τη ζωή των κατοίκων μιας πόλης, επιλύοντας θέματα όπως τη διαχείριση αποβλήτων, την άμεση αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, τη διαχείριση κρίσεων καθώς και τον περιορισμό του ανθρώπινου παράγοντα σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
  • Στην κατηγορία ποδοσφαίρου με ρομπότ, η καλαματιανή ομάδα bitbot με μαθητές Λυκείου κατέλαβε τη 2η θέση και το ασημένιο μετάλλιο, επικρατώντας ανάμεσα σε 56 ομάδες από περισσότερες από 30 χώρες. 
  • Στην απαιτητική κατηγορία Regular η ομάδα Jobi κατατέκτησε χάλκινο μετάλλιο στο Δημοτικό. Επίσης, 7η θέση στο Λύκειο κατέκτησε η ομάδα Teamwork Optimum (Πειραματικό Λύκειο Πατρών). Τις επιτυχίες ολοκλήρωσε η φοιτητική ομάδα ESDA Lab (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) η οπoία κατετάγη στην στην κατηγορία της. 

Η συνεισφορά της COSMOTE στον τομέα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & του STEM 

Ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE τα τελευταία έξι χρόνια προωθεί τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM στα ελληνικά σχολεία για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών. Μέσα από δράσεις όπως οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα σημαντικά αποτελέσματα:

  • Περισσότερες από 18.000 συμμετοχές μαθητών από όλη την Ελλάδα – πάνω από το 20% των ελληνικών σχολείων στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής. 
  • Περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί παρακολουθούν κάθε χρόνο τα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια κατάρτισης στην εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Οnline βιβλία κατάρτισης για εκπαιδευτικούς σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Δωρεάν διάθεση περίπου 500 εκπαιδευτικών kits ρομποτικής σε σχολεία της χώρας μας από την COSMOTE.

Περισσότερα από Keep Watching
VIMA_WEB3b