MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Το Τέταρτο Κουδούνι: Λογοκρισία και «κακοί» χορηγοί…

Το Ίδρυμα Ωνάση δεν ήταν που έμμεσα κατηγορήθηκε ότι επενέβη κι εκβιαστικά απαίτησε, ως κακός λογοκριτής, απ’ τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Στάθη Λιβαθινό να κατεβάσει την παράσταση «Ισορροπία του Nash» που ’χε ανεβάσει η Πηγή Δημητρακοπούλου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, με την απειλή ότι θ’ ανακαλέσει τη φετεινή χορηγία του στο Εθνικό;

author-image Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης

Τι εύκολα -και χωρίς περίσκεψη στη συγκεκριμένη περίπτωση… – που διατυπώνονται κατηγορίες… Έγραφα σχετικά στο «Τέταρτο Κουδούνι» στις 11 Φεβρουαρίου.

Η απάντηση, έμμεση επίσης -και ιδιοφυής-, έρχεται απ’ την «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών». Του Ιδρύματος Ωνάση, βέβαια… Κι είναι αποστομωτική -τύφλα να ’χε οποιαδήποτε ανακοίνωση την οποία ποτέ δεν έβγαλε: μια δημόσια συζήτηση με θέμα «Τέχνη, Ελευθερία, Λογοκρισία», που συνδιοργανώνει με την Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στις 8 Μαρτίου, στην Κεντρική Σκηνή της «Στέγης», σ’ επιμέλεια Χρήστου Καρρά, Αφροδίτης Παναγιωτάκου και Κωστή Παπαϊωάννου. Ο οποίος, Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και θα τη συντονίζει μαζί με την Ξένια Κουναλάκη, αρχισυντάκτρια διεθνών ειδήσεων και αρθρογράφο στην «Καθημερινή», και τον Ηλία Κανέλλη, δημοσιογράφο και εκδότη του περιοδικού «The Books’ Journal».

Ομιλητές θα ’ναι οι Νίκος Αλιβιζάτος, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρήστος Γραμματίδης, δικηγόρος, Σταύρος Ζουμπουλάκης, συγγραφέας, πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, Ηλίας Κανέλλης, Κυριάκος Κατζουράκης, εικαστικός και σκηνοθέτης, Κώστας Κωστάκος (Old Boy), blogger, Εύα Στεφανή, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και σκηνοθέτρια, Δημήτρης Χριστόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο κι αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Χρήστος Χωμενίδης, συγγραφέας, Vicky Baker, αρχισυντάκτρια του περιοδικού «Index on Censorship», Caroline Fourest, φεμινίστρια συγγραφέας, σκηνοθέτρια ντοκιμαντέρ, δημοσιογράφος, ραδιοφωνική παραγωγός στο «France Culture» κι εκδότρια του περιοδικού «ProChoix», Lemine Ould M. Salem, συν-σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ «Salafistes», John Ralston Saul, πρόεδρος (2009-2015) της PEN International, Kris Verdonck, καλλιτέχνης που δραστηριοποιείται στη μεταβατική ζώνη μεταξύ εικαστικών τεχνών και θεάτρου, μεταξύ εγκαταστάσεων και περφόρμανς, μεταξύ χορού και αρχιτεκτονικής, ο οποίος έχει παρουσιάσει το έργο του «Stills» στο πλαίσιο του Fast Forward Festival της «Στέγης» το 2015 και, με μαγνητοσκοπημένη δήλωσή του, ο Daniel Wetzel των «Rimini Protokoll» που θα παρουσιάσουν στην «Στέγη» μια -σφόδρα αναμενόμενη…- σκηνική ανάγνωση του μανιφέστου του Χίτλερ «Ο αγών μου». Αλλά και -η έκπληξη!- η Πηγή Δημητρακοπούλου, η σκηνοθέτρια της «Ισορροπίας του Nash».

Πιο ενδιαφέρον μείγμα γίνεται; Εκρηκτικό θα ’λεγα! Ανυπερθέτως θα ’μαι εκεί! (Φωτογραφία παράστασης Karol Jarek).

Διαβάστε περισσότερα στο Τέταρτο Κουδούνι

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Ανταπόκριση από τη Σάρτζα: Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στη 44η διεθνή έκθεση βιβλίου
Art & Culture
Οι προσωπικές μυθολογίες της Κιμίκο Γιοσίντα στην Kourd Gallery
Art & Culture
Ήξερες ότι καταναλώνεις ποσότητα μικροπλαστικού ίση με μία κάρτα;
Art & Culture
“Λήθη” του Δημήτρη Δημητριάδη στο Bios (video)
Art & Culture
Interview: Η πρώτη παράσταση του ελεύθερου θεάτρου για κωφά άτομα
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Οι αδερφοί Νάσσερ πιστεύουν ότι η κατοχή της Γάζας θα τελειώσει πολύ σύντομα
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Ο “Άμνετ” είναι ο καλύτερος “Αμλετ” που έχεις δει
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Τρία 24ωρα μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα
Art & Culture
66o ΦΚΘ: Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αναζητεί το άγνωστο. Και το βρίσκει
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Cine News
ArtCinema Hydra – second edition: Για τρεις ημέρες η Ύδρα γέμισε τέχνη
Art & Culture
Στην πρόβα: «Κουζίνα» στο θέατρο Κιβωτός – Γεύση εργασιακού μεσαίωνα