MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
12
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ανταπόκριση από το 38ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Το μέγεθος δεν μετράει. Φέτος στη Δράμα πιστοποιήθηκε για άλλη μια φορά η ρήση αυτή.

author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη Δράμα η εβδομάδα 14 – 20 Σεπτεμβρίου είναι εβδομάδα γιορτής.

Το 38ο φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους έχει την τιμητική του είτε με τις προβολές στον κινηματογράφο Ολύμπια και το Αμφιθέατρο του Δημοτικό Ωδείου Δράμας, είτε με τις διάσπαρτες στα πιο χαρακτηριστικά σημεία της πόλης παράλληλες εκδηλώσεις του. Εδώ και λίγα χρόνια που ταξιδεύω στη Δράμα για το φεστιβάλ των μικρομηκάδων, κάθε φορά διαπιστώνω και μια ευχάριστη έκπληξη. Κάποια φιλμ- διαμαντάκια, μια εμπνευσμένη διασκευή μυθιστορήματος, ένας εκλεκτός επισκέπτης, όπως συνέβη φέτος με τον Γιώργο Αρβανίτη.

arvanitis

Στο masterclass που έδωσε ο Γιώργος Αρβανίτης στο Ωδείο της πόλης στις 16 Σεπτεμβρίου, το τυχερό κοινό απόλαυσε την κατασταλαγμένη, απλόχερη σοφία ενός έμπειρου επαγγελματία και χαρισματικού ανθρώπου. Ο διεθνής διευθυντής φωτογραφίας και νυν πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σηματοδότησε με το έργο του μια μεγάλη περίοδο του ελληνικού σινεμά. Όπως μας είπε, η καριέρα του χωρίζεται σε δύο μέρη: πριν από την «Αναπαράσταση» και μετά από αυτήν. Ξεκίνησε να κάνει σινεμά στη Φίνος Φιλμ, για κωμωδίες με την Βουγιουκλάκη και την Καρέζη. Για την «Αναπαράσταση» πήρε ολιγοήμερη άδεια και μετά δεν επέστρεψε ποτέ ξανά στα στούντιο του Φίνου. Το κινηματογραφικό μάθημα του Αρβανίτη διήρκησε 2,5 ώρες και περιλάμβανε σημαντικές συμβουλές προς τους νέους κινηματογραφιστές («τα πολλά ή λίγα φώτα δεν κάνουν την καλή φωτογραφία, ο σωστός φωτισμός την κάνει»), άποψη για τη ψηφιακή εικόνα («δεν είναι κακή η νέα τεχνολογία- απεναντίας μπορεί να γίνει ιδιαίτερα χρήσιμη και να διευκολύνει αφάνταστα τους νέους σκηνοθέτες») και προσωπικές ιστορίες- ντοκουμέντα διανθισμένες από το ιδιαίτερο χιούμορ του.

drama

Η κριτική επιτροπή των Αχιλλέα Κυριακίδη (πρόεδρος), Νίκου Σέκερη, Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, Γιώργου Φρέντζου έχει δύσκολο έργο. Η διαδικασία επιλογής των κορυφαίων ανάμεσα σε ταινίες που έχουν στην πλειονότητα τους σημαντικές αρετές, αναμένεται να προκαλέσει πονοκέφαλο στα μέλη της επιτροπής. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες ταινίες του ελληνικού τμήματος που έχουν, κατά τη γνώμη μας, αρκετές πιθανότητες διάκρισης.

Η Φαίδρα Τσολίνα με το φιλμ «Έκδυσις» παρουσιάζει μια άρτια εικαστικά δημιουργία, η Ιωάννα Κρυωνά («Postheimat») αναδεικνύει τη σημασία του μπρεχτικού λόγου στη σημερινή εποχή, ο Χάρης Παντελιδάκης με το ταραντινικό «Pacino’s way» ποντάρει στην ατόφια κινηματογραφοφιλία, ο Χρήστος Χουλιάρας με το απολαυστικό «Dream toy» δίνει ψυχή σε ένα παιδικό παιχνίδι και αποτίει φόρο τιμής στο Νίκο Νικολαϊδη αλλά και τον Τζον Κάρπεντερ, ο Γαβριήλ Τζάφκας μετά το περσινό εξαίρετο «Ναυτικό» από την ποίηση του Καββαδία επανέρχεται φέτος στη Δράμα για να κινηθεί σε μοντέρνα εδάφη με το «Euroman», ο Γιώργος Σουμελίδης με το «Firefly» περιγράφει μια περίεργη «ερωτική» συνάντηση με λίγη δόση πολεμικών τεχνών, οι «Παλαιστές» των Σταματόπουλου- Στάμου αφηγούνται μια συγκινητική φιλία στη Μακρόνησο, οι Παναγιώτης Φαφούτης («Joanna») και Στέλιος Καμμίτσης («Κατηφόρα») επιστρέφουν στην πρώτη αγάπη, δηλαδή το φιλμ μικρού μήκους, παρότι έχουν κάνει πρόσφατα τις μεγάλου μήκους ταινίες τους που βγήκαν και στις αίθουσες (το «Παράδεισο» ο πρώτος και τα «Κωλόπαιδα» ο δεύτερος), ο Νίκος Θεοδοσίου με το ντοκιμαντέρ «Rue du cinema» αναφέρεται στη 120χρονη διαδρομή του κινηματογράφου κ.α. Τέλος η Ιφιγένεια Κοτσώνη με το φουτουριστικό «Σπόρο» της, ο Χρήστος Νικολάου με το «Boomerang» και ο Νίκος Κολοβός με το «Σύκο» έχουν τη δυνατότητα να διακριθούν εκτός του ελληνικού τμήματος και στο διεθνές διαγωνιστικό ανάμεσα στις 54 ταινίες από όλο τον κόσμο. που έφτασαν στη Δράμα με υψηλές συστάσεις και προδιαγραφές. Τα βραβεία θα δοθούν το βράδυ της 19ης Σεπτεμβρίου.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Περισσότερα από Art & Culture