MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Το Τέταρτο Κουδούνι: Ζήτω! Ο σκοταδισμός νίκησε (;)

«Φτηνό θέατρο για πολλούς ή ακριβό για λίγους;» είναι το ψευτοδίλημμα που έμπαινε τα τελευταία χρόνια ταλανίζοντας και τα δυο κρατικά μας Θέατρα – Εθνικό και ΚΘΒΕ. Ο Στάθης Λιβαθινός, ο καινούργιος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού, στην πρώτη, ουσιαστικά, συνέντευξη Τύπου που έκανε την Τρίτη, απάντησε επιθετικά θυμίζοντας πως υπάρχει και μια τρίτη επιλογή -ένας τρίτος δρόμος: «ακριβό θέατρο για πολλούς».

author-image Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης

Και κάνοντας σαφές πως τα επίθετα «φτηνός» και «ακριβός» έχουν κι άλλες έννοιες, πέρα απ’ τις σχετιζόμενες με εισπράξεις, εισιτήρια, φουσκωμένα νούμερα, αριθμούς -αληθινούς ή ψευδείς, ο Νίκος Μανωλόπουλος, νέος οικονομικός σύμβουλος του Εθνικού, μας έκανε μια ανάγνωση των «αριθμών» της πρώτης Κρατικής Σκηνής διαφορετική απ’ του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή Σωτήρη Χατζάκη… -, πούλμαν κατευθυνόμενα, κλπ, κλπ κολπάκια προς εντυπωσιασμόν.

Το ρεπερτόριο που ανάγγειλε ο Στάθης Λιβαθινός, ως βασικό κορμό του έχει το ρεπερτόριο που εξήγγειλε απ’ τον Απρίλιο, υπό συνθήκας εκτάκτου -προσωπικής…-ανάγκης, για να δημιουργήσει προηγούμενο, ο προκάτοχός του. Ο Λιβαθινός έβγαλε το μισοέτοιμο φαγητό απ’ την κατάψυξη, το ξαναμαγείρεψε, πρόσθεσε υλικά, αφαίρεσε άλλα και παραδίδει ένα νέο ρεπερτόριο για τον πρώτο του χειμώνα στο Εθνικό, που έχει μεν άρωμα Χατζάκη
και που περιλαμβάνει έως και σκηνοθεσία Χατζάκη -το «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, διότι είχε έγκαιρα προνοήσει ο τέως διευθυντής και για τον εαυτό του και για τους τακτικούς συνεργάτες του- αλλά όλα δείχνουν πως το Χατζακιστάν -επιδημία που εκδηλώθηκε χρόνια πριν στο ΚΘΒΕ κι από ‘κει μεταδόθηκε στο Εθνικό- αποκαθηλώνεται.

Δεν ξέρω αν ο Στάθης Λιβαθινός πετύχει, δεν ξέρω αν όλα πάνε καλά -που το εύχομαι-, περιμένω να δείξει το πρόσωπό του καθαρά, εφόσον η θητεία του ανανεωθεί, την επόμενη σεζόν, αλλά ας μας επιτραπεί επιτέλους να πάρουμε μια ανάσα θεάτρου του 21ου αιώνα. Καιρός ήταν. Διότι είμαστε αρκετοί που, όπως είπε, «το Εθνικό δεν θέλουμε να είναι θέατρο των σταρ και των πρωταγωνιστών αλλά ένα θέατρο παραστάσεων».

Διαβάστε περισσότερα στο Τέταρτο Κουδούνι

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
66o ΦΚΘ: Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αναζητεί το άγνωστο. Και το βρίσκει
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Cine News
ArtCinema Hydra – second edition: Για τρεις ημέρες η Ύδρα γέμισε τέχνη
Art & Culture
Στην πρόβα: «Κουζίνα» στο θέατρο Κιβωτός – Γεύση εργασιακού μεσαίωνα
Art & Culture
5 + 2 λόγοι να (ξανα)δεις τον «Δον Ζουάν» του Πάνου Βλάχου στο Θέατρο Βεάκη
Art & Culture
66o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: “Αυλαία και πάμε!” με Jim Jarmusch και Indya Moore
Art & Culture
"Το καταραμένο παιδί" του Honoré de Balzac στο Θέατρο Arroyo (video)
Art & Culture
Ένα θεατρικό «Τεστ» για την ευκολία των ανθρώπων να εξαγοραστούν
Art & Culture
Στο Αμφιθέατρο, ο Γιάννης Καλαβριανός κάνει ταξίδι στο χρόνο
Αφιέρωμα
Ο “ποιητής” Διονύσης Σαββόπουλος
Art & Culture
Για τη Βαλέρια Δημητριάδου, το κενό δεν είναι απουσία αλλά πρόσκληση να κοιτάξεις μέσα σου
Art & Culture
Το "Annie" μάς καλεί να ξαναδούμε τον κόσμο με τη ματιά ενός παιδιού