MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Επιβάτης και Ραντάρ δια χειρός Μίκη Θεοδωράκη!

Σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσουν οι μουσικοί κύκλοι «Επιβάτης» και «Ραντάρ» σε στίχους Κώστα Τριπολίτη, με την ενορχηστρωτική υπογραφή του Μίκη Θεοδωράκη και την ερμηνευτική παρουσία της Φωτεινής Δάρρα και της Λαϊκής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης».

author-image Ιωάννα Κρανιώτη

Ο Μίκης Θεοδωράκης αναφέρει για το έργο:
“Ένα από τα βασικότερα στοιχεία στα ποιητικά κείμενα των κύκλων «Επιβάτης» και «Ραντάρ» του Κώστα Τριπολίτη είναι ο εκρηκτικός τους χαρακτήρας. Το στοιχείο αυτό, της έκρηξης, έλειψε και από τις δύο ταυτόχρονες εκτελέσεις τους στην αρχή της δεκαετίας του ’80, για διάφορους λόγους. 
Εκείνο που κατά τη γνώμη μου βάραινε πιο πολύ, ήταν τα ηχητικά όρια της Λαϊκής Ορχήστρας και γι’ αυτό όσοι τραγουδιστές της έντεχνης λαϊκής μουσικής θέλησαν να τα ξεπεράσουν, κατέφυγαν στον ήχο της αμερικάνικης μουσικής και ιδιαίτερα στον ήχο του Χαίντριξ, του κορυφαίου εκπροσώπου αυτής της Σχολής. Το αποτέλεσμα ήταν το περίβλημα (ο αμερικάνικος ήχος) να κυριαρχήσει επί της ουσίας που ήταν ο ελληνικός στίχος και έτσι το κίνημα αυτό να καταταγεί στην ροκ μουσική και να αγκαλιαστεί από την ελληνική νεολαία που διψούσε για εκρηκτικές ηχητικές καταστάσεις.

DSC 4425 2Ήταν όμως επόμενο με τον ξένο ήχο να χαθεί και η ελληνικότητα του τραγουδιού και από την άλλη πλευρά, την πλευρά του ήχου της ελληνικής λαϊκής ορχήστρας, να μην ικανοποιούνται πια οι νέες ηχητικές κατακτήσεις, οπότε το ευρύ κοινό και κυρίως η νεολαία στράφηκαν προς τα έργα με τον γνήσιο δικό τους ήχο, δηλαδή τα αμερικάνικα. Ποιος όμως δίνει τον δικό του ήχο σ’ ένα τραγούδι; Βασικά η ενορχήστρωση. Την έκρηξη την πραγματοποιούν η ορχήστρα και ο τραγουδιστής. Αυτές είναι οι σκέψεις που με οδήγησαν στην αναθεώρηση της ενορχήστρωσης και της τραγουδιστικής ερμηνείας αυτών των δύο έργων, δεδομένου ότι ο χρόνος βοήθησε να ξαναγίνουν επίκαιρα τα κείμενα και η μουσική.

Έτσι για την μελωδική ερμηνεία επέλεξα την Φωτεινή Δάρρα, που από καιρό πίστευα ότι τόσο φωνητικά όσο και ερμηνευτικά ανταποκρινόταν απόλυτα στις νέες αντιλήψεις μου για τη μορφή της νέας ερμηνείας, ενώ για την ορχήστρα, αντί για την χρήση των μουσικών οργάνων της ροκ, αποφάσισα ότι η Λαϊκή μου Ορχήστρα είναι ικανή να στηρίξει την απαιτούμενη ηχητική έκρηξη, φτάνει να προσαρμοστεί το κάθε όργανο και ο κάθε μουσικός στην αναγκαιότητα της ριζικής αλλαγής ως προς το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Όλα ήταν θέματα αντίληψης και σκληρών δοκιμών. Πρώτη η Φωτεινή Δάρρα ανταποκρίθηκε απόλυτα στη νέα αντίληψη ύστερα από πολλές κοπιώδεις, όμως τελικά ευχάριστες προσπάθειες. Όσο για την ορχήστρα, με τη συμπαράσταση του Γιάννη Μπελώνη, ασχοληθήκαμε σχολαστικά με την υλοποίηση των αλλαγών που θα έκαναν τη Λαϊκή Ορχήστρα -χωρίς να χάσει τον χαρακτήρα της- να γίνει ικανή να προκαλεί την απαραίτητη ηχητική έκρηξη που θα βοηθούσε την ανάδειξη των κειμένων που αποκαλύπτουν δραματικά την τραγωδία του ελληνικού λαού στην πλέον σκληρή της μορφή: Όταν δηλαδή δόλιες δυνάμεις προσπαθούν να τον μεταβάλουν σε Επιβάτη μέσα στην ίδια του τη χώρα.”

Περισσότερα από Μουσικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Μουσικά Νέα
Release Athens 2026: Οι Thievery Corporation συναντούν τους Wailers στην Πλατεία Νερού
Μουσικά Νέα
Alli Mia Mera: Ο Leon of Athens κυκλοφορεί το νέο του τραγούδι
Μουσικά Νέα
Οι Garbage στο Release Athens 2026 – Μαζί με τον Moby
Μουσικά Νέα
Όλα όσα θα δούμε στο Μέγαρο στην αρχή της νέας χρονιάς
Μουσικά Νέα
Βόλφγκανγκ Άμπλινγκερ-Σπερχάκε: Ένας ιδανικός Ηρώδης για τη «Σαλώμη» της ΚΟΑ
Μουσικά Νέα
Release Athens x SNF Nostos: Τρία ακόμη διεθνή acts μαζί με Gorillaz και David Byrne
Μουσικά Νέα
Cycle of 4ths: 4 μουσικά acts σε 4 διαφορετικούς χώρους της Αθήνας
Μουσικά Νέα
Το Cycle of 4ths επιστρέφει στην Αθήνα
Art & Culture
Στο πνεύμα των ημερών: Μικρός οδηγός για τη «μεγάλη μουσική»
Μουσικά Νέα
Μέγαρο: Η ΕΛΣΟΝ υποδέχεται τους Λεωνίδα Καβάκο και Τιμόθεο Γαβριηλίδη-Πέτριν
Μουσικά Νέα
Άννα Βίσση: Η τελευταία μεγάλη της συναυλία στο Καλλιμάρμαρο έρχεται αποκλειστικά στο MEGA
Μουσικά Νέα
Rod Stewart: Τα περιπετειώδη ‘80s και η “επίσημη” ερωμένη του