MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ναταλία Τσαλίκη: -Ο “Γυάλινος Κόσμος” έχει πόνο και αίμα! Δεν μπορεί να μην έχει αλήθεια!

Στην εμπειρία τους για το έργο του Τένεσι Ουίλιαμς “Γυάλινος Κόσμος”, το οποίο θα ανεβαίνει από τις 11 Νοεμβρίου στο Θέατρο Χορν σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, αναφέρθηκαν τόσο η σκηνοθέτις, όσο και η πρωταγωνίστρια Ναταλία Τσαλίκη στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν, μαζί με τους άλλους ηθοποιούς

author-image Γιώργος Σμυρνής

Η κ. Τσαλίκη, η οποία στην παράσταση ερμηνεύει το ρόλο της Αμάντα, μητέρας του συγγραφέα Τομ, μίλησε με ενθουσιασμό για την συνεργασία της με την Κατερίνα Ευαγγελάτου. Ως συμπαραγωγός του έργου, μαζί με τον σύζυγό της, Γιάννη Μπέζο, η ίδια ήταν που είχε την αρχική ιδέα να ανεβάσει τον “Γυάλινο Κόσμο”. Στην συνέχεια, όπως αποκάλυψε, προσέγγισε την Κ. Ευαγγελάτου. Η συνεργασία μαζί της ήταν πολύ καλή, καθώς η σκηνοθέτις έδειξε πολύ μεγάλη αφοσίωση, ζήλο και επαγγελματισμό, προσόντα, που όπως υποστήριξε η Ναταλία Τσαλίκη, δύσκολα τα βρίσκεις σε νέους ανθρώπους.

Από την πλευρά της, η κ. Ευαγγελάτου ανταπέδωσε την φιλοφρόνηση, εξαίροντας την έμπειρη ηθοποιό για την διάθεσή της να βυθιστεί σε ό,τι της ζητούσε, μια διάθεση την οποία σπάνια συναντάς -κατά την σκηνοθέτιδα- σε μεγαλύτερους ηθοποιούς.

Σχετικά με το έργο η κ. Ευαγγελάτου (η οποία εκτός από την σκηνοθεσία, έχει αναλάβει τη μετάφραση και την δραματουργική επεξεργασία) τόνισε ότι εκτός από το ίδιο το κείμενο θα περιέχονται στην παράσταση και μικρά αποσπάσματα από παλαιότερα σχεδιάσματα του συγγραφέα για το έργο, καθώς και από το διήγημα “Πορτρέτο κοριτσιού σε γυαλί” (Portrait of a girl in a glass). Παράλληλα, απαλείφονται κάποιες λεπτομέρειες τοπικιστικού χαρακτήρα, ούτως ώστε το έργο να έρθει πιο κοντά στο ελληνικό κοινό και όχι να γίνει μια αμερικάνικη ηθογραφία.

Όπως δήλωσε η Κ. Ευαγγελάτου, η παράσταση θα χρησιμοποιήσει βιντεοπροβολές του Μιχάλη Κλουκίνα (στην συνεισφορά του οποίου στάθηκε τόσο η ίδια, όσο και η Ναταλία Τσαλίκη). Αυτό για να εκσυγχρονισθεί η οδηγία του συγγραφέα να χρησιμοποιούνται σλάιντς και λεζάντες που θα σχολιάζουν την δράση. Έτσι εξυπηρετείται καλύτερα η αναμνησιακή και ονειρική διάσταση του έργου του Ουίλιαμς.

Σχετικά με το γεγονός ότι σκηνοθετεί ένα “κλασικό” έργο, ενώ στις δύο προηγούμενες παραστάσεις της είχε επιλέξει σύγχρονους δραματουργούς, η κ. Ευαγγελάτου τόνισε ότι “δεν είναι καθόλου αλήθεια ότι κάνω μόνο σύγχρονο. Δεν θεωρώ ότι κάνω στροφή”, όπως είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, οι πολλές πετυχημένες παραστάσεις του Γυάλινου Κόσμου και η σύγκριση μαζί τους δεν την τρομάζουν. Αντίθετα, αισθάνεται ευγνωμοσύνη στους προγενέστερους, καθώς της δίνουν κάτι, για να “πατήσει”. Άλλωστε θεωρεί άτοπη την σύγκριση παλιότερων παραστάσεων με μια σημερινή.
“Τα πάντα στο θέατρο είναι σε σχέση με την εποχή τους.”

Η κ. Τσαλίκη, από την πλευρά της, στάθηκε στον βιωματικό και αυτοβιογραφικό χαρακτήρα του έργου του Ουίλιαμς. Το έργο έχει πόνο και αίμα, δήλωσε χαρακτηριστικά η ηθοποιός. Δεν μπορεί να μην έχει αλήθεια. Παράλληλα, θεωρεί ότι με αυτό ο Τ. Ουίλιαμς ξορκίζει τα τραγικά του βιώματα. Αυτός ο βιωματικός χαρακτήρας του “Γυάλινου Κόσμου” οδηγεί τον θεατή να ταυτισθεί περισσότερο με τα πάθη των ηρώων.

Για την παράσταση μίλησαν και οι άλλοι τρεις ηθοποιοί της παράστασης. Ο Αντίνοος Αλμπάνης, που ερμηνεύει τον ρόλο του συγγραφέα Τομ, κεντρικού χαρακτήρα- αφηγητή, μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την συνεργασία του τόσο με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, όσο και με την Ναταλία Τσαλίκη. Την κ. Ευαγγελάτου την χαρακτήρισε δασκάλα του. Ως νέος ηθοποιός παραδέχθηκε ότι έχει την ανάγκη μιας σκηνοθέτιδας- δασκάλας, καθώς δεν έχει πλούσια ζωή και τραυματικά βιώματα του αντίστοιχα με τον συγγραφέα, που είναι και ο ρόλος που έχει να ερμηνεύσει.

Την κ. Τσαλίκη, όπως δήλωσε, την θεωρεί πολύ καλή συνεργάτιδα, τόσο ως ηθοποιό, όσο και ως παραγωγό της παράστασης (μαζί με τον Γιάννη Μπέζο). Σε αυτό το κομμάτι, μάλιστα, στάθηκε ιδιαίτερα και τόνισε την εντιμότητα των δύο αυτών ανθρώπων. Η κ. Τσαλίκη, από την πλευρά της, υπογράμμισε ότι ούτε αυτή, ούτε σύζυγος της, βλέπουν το θέατρο σαν επιχείρηση.

Ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς καθώς και η Αμαλία Νίνου στάθηκαν επίσης στην πολύ καλή συνεργασία τους με την Κ. Ευαγγελάτου και την Ναταλία Τσαλίκη.

Σχετικά με την παράσταση, αυτή θα διαρκεί μιάμιση ώρα. Σε ακόμα μία δουλειά της Κατερίνας Ευαγγελάτου τη μουσική έχει γράψει ο Σταύρος Γασπαράτος. Το σκηνικό της παράστασης θα έχει μια ρεαλιστική βάση, η οποία όμως υπερβαίνεται, καθώς στόχος είναι να αναδειχθεί ο ονειρικός χαρακτήρας του κειμένου και η εξπρεσιονιστική διάσταση του συγγραφέα. Τα κουστούμια δεν παραπέμπουν σε κάποια εποχή. Τόσο την σκηνογραφία, όσο και την ενδυματολογία έχει αναλάβει ο Γιώργος Πάτσας.

Γιώργος Σμυρνής

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Αφιέρωμα
Στον αστερισμό του Ρόμπερτ Ρέντφορντ με 15 ταινίες
Πρόσωπα
Γιάννα Γραμματοπούλου: Η Art Athina αποτυπώνει τον παλμό της εποχής
Πρόσωπα
Muriel Pénicaud: Η Γαλλίδα πολιτικός και φωτογράφος στην Αθήνα – “για να επινοήσουμε το κοινό μας μέλλον”
Πρόσωπα
Έφη Μουρίκη: Στην προσπάθεια να επιβιώσω, έκρυβα την ευαισθησία μου
Art & Culture
Juergen Teller: Ποιος είναι ο avant garde φωτογράφος που εγκαινιάζει το Onassis Ready
Cine News
Ζωντανή μουσική για βωβό σινεμά: Το Guitarte Ensemble "συνομιλεί" με την "Κοινωνική Σαπίλα"
Art & Culture
Ο Φώτης Σιώτας “ενορχηστρώνει” το δράμα της Ηλέκτρας
Μουσικά Νέα
Κορνήλιος Μιχαηλίδης: 10 χρόνια Φεστιβάλ Κουφονησίων με μια ιστορική συναυλία στην Κέρο
Μουσικά Νέα
Δημήτρης Λάμπος: Η μουσική που ενώνει στην Καλαμάτα
Πρόσωπα
Ο Γιώργος Αγγελόπουλος μιλά για την πρώτη θητεία του στο Φεστιβάλ Δράμας
Πρόσωπα
Δήμητρα Μουτζούρη: Το The Chios Festival είναι ένας φάρος πολιτισμού στο Αιγαίο
Μουσικά Νέα
Για τους Στρατάκηδες, η κρητική μουσική κοιτάζει απευθείας στην ψυχή