MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    Arctic
    Blue Note Records: Beyond the Notes
    Captain Marvel
    Corgi: Το σκυλάκι της Βασίλισσας (μεταγλωττισμένη)
    Desolation Center
    Elvis Presley: The King
    Hellboy: Ξαναγύρισα από την κόλαση
    Holy Boom
    Humanity on Trial
    In Situ
    Joe Strummer: The Future Is Unwritten
    John & Yoko: Above Us Only Sky
    Make the Economy Scream
    Melan*Cholia
    Piazzolla, the Years of the Shark
    Pj Harvey: ιστορίες από το δρόμο
    Pulp:μια ταινία για την ζωή, τον θάνατο και τα σούπερμαρκετ
    Queercore: How to Punk a Revolution
    Radiohead: Meeting people is easy
    Shazam
    Styx
    Sugartown – Για μια χούφτα ψήφους
    The Driller Killer
    The Last Waltz
    The Waiter
    Transit
    Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος
    Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
    Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες
    Αμάντα
    Αμερικανική νύχτα
    Απολιθώματα
    Από τον τρόμο στην αντίσταση – Ναζιστικό Στρατόπεδο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη 1941-1944
    Αστερίξ: Τo μυστικό του μαγικού ζωμού (μεταγλωττισμένη)
    Αόρατα Χέρια
    Βίος και πολιτεία
    ΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΥΣ συναντήσεις με τον Γιώργο Μανιάτη
    Γιώργος Χριστιανάκης – Μια διακριτική μουσική παρουσία
    Γράμμα από το Σαρλερουά
    Γυναίκες με τα όλα τους
    Δι’ ασήμαντον αφορμήν
    Δύση ηλίου
    Εγώ κι ο ίσκιος μου: Ένα ντοκιμαντέρ για τον Νίκο Παπάζογλου
    Εκδικητές: Τελευταία πράξη
    Ελληνική Κοινότητα Χαϊδελβέργης
    Εμείς
    Επίθεση στη Βομβάη
    Επιστροφή στην κορυφή
    Ερικ Κλάπτον: Ζωή σε δωδεκάμετρο
    Ευτυχισμένος Λάζαρος
    Η Απώλεια του Ερωτα
    Η Ευνοούμενη
    Η Ντιλιλί στο Παρίσι (μεταγλωττισμένη)
    Η Τρύπα
    Η Χήρα
    Η δίκη
    Η κατάρα της Γιορόνα
    Η σύζυγος
    Η ταινία Lego 2 (μεταγλωττισμένη)
    Η φωνή του Αντώνη
    Θέλημα Θεού
    Καπερναούμ
    Κιέριον
    Κλέφτες Καταστημάτων
    Κωδικός κολίμπρι
    Μάρνι: Μια τρελή συμμορία (μεταγλωττισμένη)
    Ματαρόα. Το ταξίδι συνεχίζεται…
    Μαύρη τρύπα
    Με άλλο πρόσωπο
    Μεκτούβ, αγάπη μου
    Μετά
    Νεκρωταφίο ζώων
    Ντάμπο (μεταγλωττισμένη)
    Ντάμπο (με υπότιτλους)
    Ο Άγγελος
    Ο Γαλαξίας
    Ο Ενοχος
    Ο Εξολοθρευτής
    Ο διερμηνέας
    Ο ευγενικός κύριος Λινκ (μεταγλωττισμένη)
    Ο ευγενικός κύριος Λινκ (με υπότιτλους)
    Οι αδερφοί Σίστερς
    Οι εξομολογήσεις
    Ο καθηγητής και ο τρελός
    Πατέρες και γιοι
    Πατρίδα από μάρμαρο
    Προσκύνημα στη Λούρδη
    Πως να εκπαιδεύσετε το δράκο σας 3 (μεταγλωττισμένη)
    Ρίζες
    Ρόμα
    Σκιές ονείρων
    Στιγμιαία οικογένεια
    Τα 4 επίπεδα της ύπαρξης
    Τα δάκρυα του βουνού
    Τελευταίος Σταθμός, KREUZBERG
    Το πάρκο των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Το πράσινο βιβλίο
    Φαουέγια
    Φαρενάιτ 451
    Χαμός στην Τσάιναταουν
    λπ
    Φαντασίας

    Η Μορφή του Νερού

    Η ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο είναι το φαβορί των φετινών Οσκαρ (13 υποψηφιότητες μεταξύ των οποίων αυτές για την καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία και πρωτότυπο σενάριο) αλλά κι ένα παραμύθι παράδοξης αγάπης και μεταφυσικού τρόμου.

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 123'
    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

     

    Στην Αμερική του 1962 η μουγκή και μοναχική Ελάιζα (η υποψήφια για όσκαρ Σάλι Χόκινς) εργάζεται ως καθαρίστρια σε κυβερνητικό εργαστήριο υψηλής ασφάλειας όπου φυλάσσεται ένα αμφίβιο πλάσμα. Η ζωή της αλλάζει όταν αρχίζει να επικοινωνεί με το άγνωστο ον, το ερωτεύεται και στο τέλος θα κάνει ότι μπορεί για να του σώσει τη ζωή.

     

    Η ταινία που κέρδισε τον περασμένο Αύγουστο το Χρυσό Λέοντα στο φεστιβάλ Βενετίας (ξεκινώντας από εκεί να χτίζει το μύθο της) είναι μια δημιουργία που δείχνει φιλική για το θεατή αλλά δεν παύει να είναι ένα τολμηρό έργο, μια αφοπλιστική κατάθεση ψυχής κι ένα ρηξικέλευθο πολιτικό σχόλιο.

     

    Ουσιαστικά ο 53χρονος μεξικανός δημιουργός επιστρέφει στο είδος που λατρεύει περισσότερο, το πολιτικό θρίλερ το οποίο ενισχύει με εικόνες τρομακτικής φαντασίας αλλά και ατόφιας συγκίνησης. Όπως μας έδειξε τόσο στο «Λαβύρινθο του Πάνα» όσο και στη «Ράχη του διαβόλου» ο Ντελ Τόρο δεν διστάζει να οδηγεί τις δημιουργίες του στα άκρα είτε αποτυπώνοντας σκληρές εικόνες στα όρια του σπλάτερ είτε διηγούμενος καταστάσεις που δεν υπακούουν στην ανθρώπινη λογική. Τότε – και στα δύο φιλμ- ήταν η εποχή του ισπανικού εμφυλίου και το φρανκικό καθεστώς. Τώρα σειρά έχει μια κοντινή σχετικά εποχή (το στόρι διαδραματίζεται στη Βαλτιμόρη του 1962) και μια πραγματικότητα που σηματοδοτεί το ξύπνημα του εφιάλτη όχι μόνο για τις ΗΠΑ αλλά για όλο τον κόσμο.

     

     

    shape of water

     

    Ο Ψυχρός Πόλεμος, η κατάκτηση του διαστήματος και το ρατσιστικό μένος χτυπούν το καμπανάκι για τις σκοτεινές μέρες που έρχονται στην αμερικανική κοινωνία. Η μορφή που θα έχουν αυτές δύσκολα μπορούν να εντοπιστούν σε ένα παραμύθι όπου οι δυνάμεις του καλού και του κακού δοκιμάζουν τις αντοχές τους.

     

    Η ιδιοφυία του Ντελ Τόρο να δώσει τα κλειδιά της λύσης στις «αόρατες» καθαρίστριες του (ένα αριστοτεχνικό ταξικό σχόλιο για τις ΗΠΑ του ’60) διαθέτει πολλά ατού. Από τη μια απομυθοποιεί πλήρως την ηρωική διάσταση των νικητών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (ο στυγνός και αιμοσταγής κυβερνητικός πράκτορας του Μάικλ Σάνον είναι προϊόν εκείνης της περιόδου) και στη συνέχεια αποδομεί την απατηλή γοητεία της αμερικανικής ευημερίας και του περίφημου ονείρου που εξαντλείται στο τρίπτυχο «οικογένεια- σπίτι- Κάντιλακ».

     

    Κάτω όμως από το ιστορικό περιτύλιγμα και πίσω τη χολιγουντιανή βιτρίνα της ταινίας, κρύβεται μια σημαντική ιστορία με τη μορφή του παραμυθιού που μιλάει για ανθρωπόμορφα τέρατα και τρυφερά πλάσματα που ανήκουν σε άλλους κόσμους. Πριν και πάνω από όλα όμως ο σκηνοθέτης θέλει να μιλήσει για τις μοιραίες συναντήσεις και τη σημασία της αγάπης. Όταν τα δύο αυτά ενωθούν με απρόβλεπτες συνέπειες (η ταινία καταργεί με τον πιο έκδηλο τρόπο τα τείχη των ειδών καθώς πηγαινοέρχεται με άνεση μεταξύ κωμωδίας, θρίλερ, sci-fi και αισθηματικού δράματος) τότε η ελπίδα για την επικράτηση του Καλού παραμένει ζωντανή.

    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

     

     

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Η Μορφή του Νερού (The Shape of Water)
    Σκηνοθεσία: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
    Σενάριο: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, Βανέσα Τείλορ

    Παίζουν: Σάλι Χόκινς, Μάικλ Σάνον, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Οκτάβια Σπένσερ, Μάικλ Στούλμπαργκ

    Διάρκεια: 123'
    Χώρα: ΗΠΑ
    Έτος: 2017

    Rating: 3.5
    Διανομή: Odeon
    Περισσότερα από CINEMA